czym jest sem

Czym jest SEM?

Obecnie jedną z najpopularniejszych form promocji jest marketing internetowy. Stosują go zarówno firmy, których działalność prowadzona jest wyłącznie w sieci, jak i te, dla których jest to kolejny kanał, dzięki któremu mogą poinformować klientów o swoim istnieniu. Działania, które często oferują agencje marketingowe, zawierają się pod tajemniczym określeniem SEM. Co to jest? I czy wiąże się z SEO?

Co to jest SEM?

Pozycjonowanie ma wiele pojęć, które trzeba poznać, pracując w marketingu internetowym, jednym z nich jest SEM, a dokładnie Search Engine Marketing. Przekładając to na język polski, jest to po prostu marketing w wyszukiwarkach, którego celem jest poprawienie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu na stronie. 

W ramach SEM wyróżnia się dwie główne metody – PPC oraz SEO. Pay Per Click obejmuje wszystkie kampanie płatne, natomiast Search Engine Optimazition prowadzi do uzyskania jak najlepszych efektów w wynikach organicznych. Bo musisz wiedzieć, że strony wyszukiwania, zwane przez specjalistów SERP-ami (Search Engine Result Page), dzieli się na linki sponsorowane wyświetlane w ramach kampanii Google Ads (zwanej wcześniej Google AdWords i pod tym określeniem pewnie ją znasz) oraz linki naturalne, organiczne.

Czym się różni SEM od SEO? 

Ze względu na to, że wiele osób uważa pojęcia SEM oraz SEO za tożsame, chcielibyśmy podkreślić, jaka jest między nimi różnica. Jak już pewnie mogłeś się zorientować, działania SEO prowadzone są w ramach SEM, czyli marketingu wyszukiwarek. Jest to węższy termin, określający sposoby na osiąganie jak najlepszej widoczności w sieci. Natomiast SEM to zarówno działania SEO, jak i tworzenie płatnych kampanii. 

Jakie efekty daje SEM?

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna pojawiała się na różne zapytania użytkowników, musisz jej pomóc. Konkurencja w Internecie jest tak duża, a czynników wpływających na pozycje w rankingu Google tak wiele, że wypromowanie nowej witryny staje się nie lada wyzwaniem, zwłaszcza, jeśli nie jest ona bogata w treści. 

W tym celu optymalizuje się samą stronę, czyli zmienia jej dane struktrualne oraz treści uzupełnia się kluczowymi frazami, tworzy się tzw. link building polegający na pozyskaniu wartościowych odnośników do strony www oraz prowadzi się działania content marketingowe zwiększające zaangażowanie użytkowników oraz tworzące pozytywny wizerunek marki. Wszystko to określa się jako pozycjonowanie stron www. Ale oprócz tego można tworzyć kampanie w sieci reklamowej Google – AdWords. 

Po co to robić? Aby umożliwić użytkownikom znalezienie Twojej strony. W ten sposób nie tylko odpowiadasz na ich potrzeby, ale również wpływasz na ruch w serwisie. Dzięki temu zwiększa się sprzedaż czy pozyskujesz nowe kontakty, zapytania o usługi. Szczególnie, że SEM nastawiony jest na generowanie wyników związanych z frazami, które mogą przynieść Ci wysoką konwersję.

Co jeszcze? Obecnie marketing w wyszukiwarkach należy do jednej z najtańszych form promocji. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, nie musisz ponosić tak wysokich kosztów, a efekty mogą być szybkie (płatne kampanie) oraz trwałe (pozycjonowanie stron w wynikach organicznych). W zależności od tego, jak zmienia się oferta Twojej firmy, można szybko reagować i dopasować sposób promowania do aktualnych potrzeb.

Co więcej, przez odbiorców taka reklama zwykle uważana jest za nienachalną, ponieważ najczęściej pojawia się w odpowiedzi na ich zapytania, czyli – realne potrzeby. Dlatego jeśli chcesz zaistnieć w sieci, zastanów się nad skorzystaniem z usług agencji SEM lub – na początku, gdy Twój budżet jest ograniczony – sam podejmij te kroki, które jesteś w stanie przeprowadzić bez dużego nakładu czasu.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij