Im prościej, tym lepiej - o znakach firmowych

Im prościej, tym lepiej – o znakach firmowych

Czy kiedykolwiek myślałeś o zaprojektowaniu logo? To jeden z najważniejszych elementów Twojej marki. Nie tylko musi komunikować jej klimat, ale też być łatwo rozpoznawalne dla klientów. Pamiętaj, że projekt logo powinien wspierać nazwę firmy, produkt i cel.

Jak zrobić dobre logo?

To integralna część marki biznesowej, ponieważ zwiększa świadomość firmy lub produktu wśród grupy docelowej. Musi świetnie wyglądać i zachowywać swoje proporcje, niezależnie od tego, czy używasz go w mediach społecznościowych, mediach drukowanych, czy na stronie internetowej. Sprawdź, jak prezentuje się logo dla firmy zarówno na czarno-białym, jak i kolorowym tle. Symbolizuje wartości biznesowe. Zwiększa też wiarygodność w oczach potencjalnych klientów.

Tworząc projekt logo, zwróć uwagę na trzy podstawowe typy. Pierwszy zawiera tylko tekst lub znak słowny. Sprawdzi się doskonale, jeśli Twoja firma ma ugruntowaną pozycję na rynku lub budujesz markę osobistą. Drugi rodzaj składa się z monogramu lub znaku firmowego, które wizualnie wykorzystują pierwsze litery nazwy firmy. Trzeci typ logo dla firmy łączy symbol ze słowami. Często składa się z kształtu, który działa jak wizualna wskazówka dotycząca usługi lub produktu.

Kilka sposobów na projektowanie logo

Wymyślając projekt logo, przeanalizuj swoją firmę. Weź pod uwagę wartości, branżę, konkurencyjność i cel. Na przykład kawiarnia może przedstawić filiżankę kawy ziarnistej, czarnej lub zielonej. Z kolei firma technologiczna wykorzystuje często okrąg, kulę, paski, niebieski, czerwony, czarny itp.

Dobre logo dla firmy jest charakterystyczne, praktyczne, proste w formie i przekazuje konkretny komunikat. Ogólnie rzecz biorąc, sprowadza się do dwóch rzeczy: świetnego pomysłu i doskonałego wykonania.

Prostota sprawia, że dany projekt jest łatwo rozpoznawalny, wszechstronny i zapadający w pamięć. Przedstawia coś nieoczekiwanego lub wyjątkowego, bez przerysowania

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?

Najprawdopodobniej poświęciłeś sporo czasu i wysiłku, by stworzyć logo, wybrać kolory oraz wykreować ogólny klimat marki. Dlaczego miałbyś teraz z tego zrezygnować, tworząc ulotkę? Wykorzystaj takie same logo i paletę kolorów. Dzięki temu staniesz się bardziej wiarygodny wśród grupy docelowej. Projekt ulotki powinien pasować do tożsamości marki.

Zastanów się, jaki jest ogólny cel Twojej kampanii marketingowej. Próbujesz zbudować świadomość marki? Chcesz promować nowy produkt, zwiększyć zaangażowanie klientów, zbierać leady?

Projekt ulotki to niedrogie i ukierunkowane narzędzie marketingowe, które może być niezwykle skuteczne w promowaniu lokalnej firmy lub wydarzenia. Pomaga zwiększyć liczbę odwiedzającej w określonej lokalizacji. Jeśli chcesz, by Twoje działania były rzeczywiście skuteczne, postaraj się dopasować ulotkę do grupy docelowej.

Weź pod uwagę dane demograficzne – płeć, wiek, lokalizację- a także psychografię- myśli, postawy i zachowania. Kreatywna i dobrze zaprojektowana ulotka pomoże Twojej marce wyróżnić się na tle konkurencji. Powinna jednak spełniać kilka warunków. Przyciąga uwagę czytelnika. Jasno przedstawia informację. Wzbudza zainteresowanie odbiorców. Zachęca ich do działania. Pamiętaj o tym, przygotowując projekt ulotki.

 

 

 

 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij