Jak prowadzić firmę w czasach pandemii koronawirusa?
Pandemia to okres szczególnie trudny dla przedsiębiorców. Jedni z nich są na skraju bankructwa, inni już zamknęli swoje firmy po pierwszym lockdownie…, ale są też tacy, którzy rozwijają swój biznes mimo niezbyt sprzyjających warunków. Jak to możliwe? Poznaj kilka prostych sposobów, na prowadzenie firmy w czasach pandemii.
Jak prowadzić firmę podczas pandemii?
Zacznij od optymalizacji kosztów w firmie (i nie chodzi nam wcale o obcinanie pensji pracownikom, czy zwolnienia). Jak obniżyć koszty prowadzenia firmy podpowiadają internetowe poradniki, mowa tu m.in. o outsourcingu usług czy koncepcji Lean Manufacturing. Pandemia to dobry czas na przyjrzenie się bliżej pracy w twojej firmie, zobacz, co utrudnia pracownikom wykonywanie zadań, co można by dodać, poprawić, ulepszyć. Porozmawiaj z osobami zatrudnionymi w twoim biurze, oni najlepiej wiedzą, co nie funkcjonuje tak, jak powinno. Naprawa nawet tych z pozoru nieistotnych kwestii, może znacząco polepszyć efektywność pracy, co z kolei przyniesie ci realny zysk.
W czasie pandemii warto też postawić na dobrą reklamę. Tym bardziej, jeśli dotychczas sprzedawałeś głównie stacjonarnie. A jak się za to zabrać? Poniżej podrzucamy kilka ciekawych, marketingowych podpowiedzi, jak prowadzić firmę w czasie pandemii.
Wykorzystaj Facebook do sprzedaży
Wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę, że serwisy społecznościowe to dziś najlepsza darmowa reklama, trzeba tylko je umiejętnie wykorzystać. Jednym ze sposobów na polepszenie sprzedaży dzięki Facebookowi są transmisje online, a o co w tym chodzi? Jeśli prowadzisz sklep możesz prezentować swoje produkty, np. ubrania czy kosmetyki, na żywo. Internauci uwielbiają oglądać filmiki, więc jeśli zaprezentujesz swoje produkty w sposób ciekawy, oryginalny możesz znacząco podnieść sprzedaż.
Drugi sposób to Marketplace Facebooka, czyli miejsce, w którym możesz umieścić pełną ofertę swojej firmy, możesz też pomyśleć o umieszczeniu swoich towarów w serwisach ogłoszeniowych, jednak to często wiąże się z koniecznością opłaty abonamentu za taki e-sklep.
Karty podarunkowe, vouchery
Wykorzystaj okres świąteczny, jeśli dotychczas nie posiadałeś w swojej ofercie kart podarunkowych, wprowadź je z możliwością zamówienia takiego vouchera online. W przestrzeni publicznej panują teraz ograniczenia, ludzie o wiele rzadziej odwiedzają sklepy stacjonarne, a karta podarunkowa to najszybszy sposób na zakup świątecznego prezentu bez wychodzenia z domu. Wykorzystaj to!
Sprzedawaj z dostawą pod drzwi
Ten pomysł kierujemy głównie do lokali gastronomicznych. Najlepszym sposobem na utrzymanie restauracji w czasie pandemii koronawirusa jest wprowadzenie do oferty delikatesów, czyli produktów takich jak dżemy, konfitury, własne wyroby mięsne, sery, oliwy, itp. z dostawą pod drzwi. Ludzie chętnie zaopatrują się w takie produkty, które są dużo zdrowsze i bardziej wartościowe niż gotowe, marketowe towary.