Fotografia produktowa. Co to jest?

Branża e-commerce to obecnie najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki. Niewątpliwy wpływ miała na to pandemia, kiedy obostrzenia znacznie ograniczyły handel stacjonarny. Wielu klientów zaczęło zamawiać produkty przez internet i nadal preferuje tę formę zakupów. Szybko, wygodnie, bez wychodzenia z domu i na dodatek taniej. Ogromny wpływ na dokonywanie wyborów zakupowych odgrywa fotografia produktowa. Co to jest, czym się zajmuje?

Fotografia produktowa – rodzaje

Większość osób to wzrokowcy, dlatego dobre zdjęcie produktu ma decydujący wpływ na ich decyzje zakupowe, mniejsze znaczenie ma opis właściwości i jego charakterystyka. Nie bez znaczenia są także opinie klientów o produkcie oraz sprzedającym.

Rozróżniamy trzy rodzaje fotografii produktowej:

– packshot,
– instruktażową,
– still life.

Packshot najczęściej wykorzystywany jest przez sklepy internetowe do prezentowania oferowanych produktów. Zdjęcie musi dokładnie i rzetelnie prezentować oferowany artykuł. Z tego względu najczęściej fotografuje się przedmioty na jednolitym białym tle, które jest uniwersalne i nie zakłóca odbioru. Wszystkie kolory, elementy przedmiotu muszą być dobrze widoczne. Zdjęcia odzieży muszą prezentować jej przednią i tylną część. Klient dzięki zbliżeniom powinien mieć także możliwość sprawdzenia struktury materiału.

Fotografia instruktażowa wykorzystywana jest przede wszystkim przy tworzeniu instrukcji obsługi lub różnego szkoleń dotyczących obsługi produktu. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi kupującego na walory użytkowe artykułu.

Sill life to fotografia reklamowa, której zadaniem jest wywoływanie pozytywnych emocji, które mają wywołać chęć zakupienia konkretnego produktu. Ten typ fotografii wymaga od fotografa kreatywności, a także czasami eksperymentowania z niektórymi ustawieniami. Głównym celem jest wzbudzenie zainteresowania konsumenta. Jest to szczególnie trudne w przypadku prostych artykułów codziennego użytku. Pomysłowość fotografa jest kluczowa, dzięki niej może zachęcić nawet do kupna zwykłej łyżki drewnianej.

Studio do fotografii produktowej

Niektórym wydaje się, że za pomocą smartfona wykonają zdjęcia oferowanych przez siebie produktów. Oczywiście mogą to zrobić, bo parametry wbudowanego aparatu są bardzo dobre, ale na pewno takie zdjęcia będą gorszej jakości, niż zdjęcia na konkurencyjnych stronach. Decydujący wpływ ma na to znajomość tajników fotografii oraz doświadczenie.

Większość sesji fotografii produktowej odbywa się w profesjonalnym studio fotograficznym. Tylko w przypadku cukierni, lokali gastronomicznych sesja zdjęciowa organizowana jest w lokalu, wymaga to jednak odpowiednich przygotowań.

Podstawową sprawą jest odpowiednie jest odpowiednie wyposażenie studia fotograficznego. Jedni uważają, że najważniejsze jest oświetlenie, inni stawiają na sprzęt fotograficzny. W rzeczywistości oba elementy są równie ważne. Studio musi być wyposażone nie tylko w profesjonalny sprzęt fotograficzny i lampy, ale także różnorodne tła. Dzięki temu packshot oraz zdjęcia aranżowane będą bardzo dobrej jakości oraz zwiększą sprzedaż.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij