Google, SEO. Co to jest?
Wiele osób pewnie nie zdaje sobie sprawy, że Google ma już (lub dopiero) 22 lata – gigant internetowy działa nieustannie od 1998 roku, będąc bezkonkurencyjnym w wyścigu o lidera pośród innych wyszukiwarek i praktycznie monopolizując rynek. Dane z 2018 wskazywały na prawie 80 w rynku, czyli więcej niż 3 na 4 zapytania w Internecie przechodzą przez Google. Sfera mobilna jest natomiast jeszcze silniej zależna od Google, bo pochodzi stamtąd 93% ruchu. Google wprowadza również udoskonalenia w sposobie wyszukiwania, aby każdy użytkownik znalazł jak najbardziej precyzyjną odpowiedź na daną frazę. Na przestrzeni lat powstały np. obrazki (2001r.), weryfikacja poprawności wpisanej frazy (2002r.), produkty (2002r.), wyszukiwanie głosem (2008r.) czy grafy wiedzy (2012r.).
Aby móc zaistnieć ze swoją stroną internetową w Google bez wątpienia trzeba więc wiedzieć, jak stać się zauważonym przez odbiorców, czyli jak znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania. W tym celu rozwinęła się w marketingu internetowym taka gałąź usług, jak pozycjonowanie stron internetowych. Czym jest pozycjonowanie, SEO i jaka jest cena pozycjonowania stron?
Co to jest SEO?
SEO jest skrótem od angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, co oznacza optymalizacja pod kątem wyszukiwarki. To ogół procesów, które prowadzą do jak najlepszej pozycji (w TOP5 wyszukiwań) w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla określonych fraz kluczowych. Kiedy nasza strona znajdzie się na pierwszych pozycjach na listach wyszukiwań (SERP), będziemy mieli szansę na zwiększenie popularności witryny, rozpoznawalności marki, zbudowania przewagi nad konkurencją, a dzięki temu uzyskamy większość ilość wejść na stronę, czyli wzrost sprzedaży i zysków. Celem SEO jest przewidywanie reakcji wyszukiwarek internetowych na zapytania użytkowników i użyte przez nich słowa kluczowe.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych to działania, których głównym celem jest zwiększenie widoczności serwisu internetowego. Sukcesem więc będzie można uznać fakt, kiedy dany serwis www będzie znajdował się w wynikach wyszukiwarki wysoko na wiele słów kluczowych. Frazy te powinny być powiązane są z oferowanymi przez serwis treściami czy produktami. Przydatny jest wówczas monitoring pozycji, czyli sprawdzania pozycji w Google, dzięki czemu na bieżąco można śledzić postępy.
Na pozycjonowanie stron składa się m.in.:
- Optymalizacja strony – dostosowanie do wytycznych Google pod względem technicznym i jakościowym, jak i dopracowanie strony pod kątem użytkownika (właściwa struktura strony, linkowanie wewnętrzne, optymalizacja kodu, czas ładowania strony, wersja responsywna strony, zabezpieczenie szyfrem SSL).
- Jakościowe treści – treści na stronie powinny być nie tylko merytoryczne i oryginalne, ale też ciekawe dla odbiorcy i odpowiednio nasycone słowami kluczowymi dla Google. Powinny mieć również odpowiednią długość oraz być napisane we właściwej formie (nagłówki H1,H2,H3, akapity).
- Linkbuilding – czyli zdobywanie linków prowadzących do serwisu. Jeśli strona posiada dużo odnośników z zewnątrz, to oznacza dla Google, że ma wartościowe treści i jest popularna.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne to rodzaj pozycjonowania stron skierowany dla marek, którym szczególnie zależy na zaistnieniu na rynku lokalnym. Polega na ukierunkowaniu słów kluczowych dla danego miasta/regionu. Najczęściej korzystają z niego restauracje, warsztaty samochodowe, fryzjerzy czy salony kosmetyczne. W pozycjonowaniu lokalnym ważna jest obecność firmy w wizytówce Google Moja Firma, optymalizacja treści z nazwą danego obszaru czy pozytywne opinie klientów na portalach i w Google. Zachęcamy do sprawdzenia cen pozycjonowania stron dla lokalnych firm na blumo.pl
Dlaczego pozycjonowanie stron i monitoring pozycji są ważne?
W wynikach wyszukiwania najwyżej widnieją strony, które zostały odpowiednio zoptymalizowane, posiadają odpowiednio dużo treści oraz linków zewnętrznych. Są to więc takie witryny, które są promowane, rozwijane i pozycjonowane i aktualizowane.
Według Google to one są dla użytkownika najbardziej „wartościowe”.
Należy zaznaczyć jednak, że pozycjonowanie stron to proces długofalowy, który przynosi zadowalające, widoczne rezultaty, jednak trzeba (i warto) na nie poczekać. Ważne jest też regularne sprawdzanie pozycji w Google i reagowanie na wszelkie zmiany.
Istotne w pozycjonowaniu stron jest stałe zwiększanie ich widoczności oraz posiadanie jak największej ilości słów kluczowych w TOP10. Jeśli zależy Ci na sukcesie strony, musisz podjąć pracę w wielu aspektach jej działania, bo każdy czynnik ma wpływ na sukces całości. Proponujemy oddać pozycjonowanie strony w ręce profesjonalistów w Blumo, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu zapewnią Twojej stronie wysokie pozycje i właściwie ją zoptymalizują. Dodatkowo agencja SEO stały monitoring pozycji, czyli sprawdzanie pozycji w Google oraz atrakcyjny cennik pozycjonowania stron.