Jak samodzielnie usunąć wgniecenie po gradzie Jaka metoda, jakie narzędzia

Jak samodzielnie usunąć wgniecenie po gradzie? Jaka metoda, jakie narzędzia?

Intensywne opady gradu powodują szereg szkód, zwłaszcza w przypadku samochodów wystawionych bezpośrednio na jego działanie. Wgniecenia, zbite szyby czy inne uszkodzenia elementów blacharskich spędzają sen z powiek niejednemu kierowcy. W poniższym artykule podpowiadamy jak usunąć wgniecenia w karoserii powstałe w wyniku gradobicia.

Wgniecenia po gradzie – czy można usunąć samodzielnie?

Jeżeli wgniecenia są niewielkie i płytkie wówczas można podjąć próbę ich samodzielnego usunięcia. W przypadku poważniejszych uszkodzeń usuwanie wgnieceń po gradzie najlepiej przekazać specjalistom, gdyż w zależności od stopnia zniszczeń, konieczne jest użycie specjalistycznego sprzętu. Przy samodzielnym usuwaniu wgnieceń to, co będzie potrzebne to z pewnością duża dawka cierpliwości, specjalne narzędzia oraz wiedza, jak poprawie to wykonać.
Jednym ze sposobów jest masowanie blachy. Wymaga dostania się do spodniej części wgniecionej blachy, co może być nieco kłopotliwe i czasochłonne zważywszy na konieczność zdemontowania uszkodzonego elementu. Po zdjęciu wgniecionej blachy należy ją w następnej kolejności „wmasować”. Potrzebny jest do tego młotek blacharski. Do jego użycia wymagane jest ogromne wyczucie, gdyż uderzając zbyt mocno, można tylko pogorszyć sprawę. Jest to dobry sposób na niewielkie i płytkie wgniecenia. W przypadku tych większych, konieczne będzie wdrożenie bardziej zaawansowanych działań.

Można wypróbować jednej z najstarszych sposobów, jakim jest szpachlowanie. Miejsce wgniecenia należy pokryć szpachlą blacharską, czyli zastygającą substancją. Gdy wyschnie, należy zeszlifować jej nadmiar a na całość nałożyć lakier. Ta metoda sprawdzi się przy nieco większych uszkodzeniach.

Jakie metody naprawy wgnieceń po gradzie?

Największym uznaniem ze względu na wysoką skuteczność jest metoda PDR, czylitzw. na klej. Jej głównym atutem jest fakt, że po jej zastosowaniu nie jest konieczna późniejsza wizyta u lakiernika. Polega na tym, że na powstałe wgniecenia nanosi się specjalny klej, do którego doczepiane jest urządzenie prostujące blachę. Nałożony klej usuwa się potem specjalnym zmywaczem.

Bardziej inwazyjną metodą jest podgrzewanie i chłodzenie. Polega na tym, że najpierw podgrzewa się wgniecioną blachę, by następnie całkiem ją ochłodzić, używając do tego tzw. suchego lodu, czyli zestalonego dwutlenku węgla. Jest to skuteczny sposób, dzięki czemu szybko pozbywamy się wgnieceń, lecz konieczna jest potem wizyta u lakiernika, gdyż może on w trakcie ulec zniszczeniu. Zdecydowanie nie jest to metoda, którą można wykorzystać w domowym garażu. Lepiej powierzyć ją doświadczonym fachowcom, którzy od razu zajmą się również zniszczonym lakierem.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij